سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی زنجان

حوزه/ مدیر واحد آموزشی مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی واحد استان زنجان با اشاره به گزینش متقاضیان مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی زنجان گفت: افرادی که در کرسی قضاوت تکیه می کنند، باید مسلط بر مبانی فقهی و حقوقی باشند.

حجت الاسلام مهدی ارجمند مدیر واحد آموزشی مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی واحد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به تأسیس مجتمع آموزشی فقه، حقوق و قضای اسلامی در استان زنجان گفت: با عنایت خداوند متعال و با همت نماینده محترم ولی فقیه در استان، و مدیر محترم حوزه علمیه استان زنجان، مجوز های لازم جهت تاسیس مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی در استان زنجان اخذ شده و کلاس های مجتمع، برای پذیرفته شدگان نهایی این رشته از سال تحصیلی جدید، آغاز خواهد شد.

وی سیاست کلی مرکز فقه، حقوق و قضای اسلامی را جذب و تربیت طلاب توانمند دانست و گفت: دستگاه قضاء، به طلاب فاضل، فقیه و حقوقدان احتیاج مبرم دارد و مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی، در صدد برطرف کردن نیاز دستگاه قضاء از طریق ورود طلاب توانمند و علاقه مند به این عرصه است.

مدیر واحد آموزشی مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی واحد استان زنجان افزود: افرادی که وارد دستگاه قضاء می شوند، علاوه بر اینکه باید مهذب و متخلق به اخلاق حسنه باشند، به طور کامل بر مبانی فقه و حقوق تسلط داشته باشند و این امر ضروری در مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی استان مورد توجه است.

حجت الاسلام ارجمند، در ادامه به شیوه جذب متقاضیان این رشته پرداخت و گفت: از متقاضیان شرکت در این رشته تحصیلی آزمون کتبی و مصاحبه علمی به صورت ویدئو کنفرانس گرفته شده است و در ادامه افرادی که امتیاز لازم را کسب بکنند جهت احراز صلاحیت به مصاحبه روانشناسی دعوت خواهند شد.

وی تأسیس مجتمع آموزشی فقه، حقوق و قضای اسلامی در استان زنجان را امری مبارک دانست و افزود: امسال در استان زنجان ظرفیت بسیار مناسبی برای طلاب بومی و غیر بومی جهت تحصیل در این رشته مهیا شده است و انتظار می ورد طلاب علاقه مند و واجد شرایط، از فرصت ورود به دستگاه قضاء، جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده بکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha